01 Háttérinformáció
Különálló termékcsalád az aranyérmes pálinkáknak
„A több mint 150 hazai és nemzetközi díjjal jutalmazott Márton és Lányai pálinkaház bemutatta új termékcsaládját, a Márton és Lányai GOLD50 pálinkaválogatást. A hatféle párlatot tartalmazó sorozat kizárólag a márka szakmai versenyeken aranyéremmel jutalmazott pálinkáit tartalmazza.”
A világszínvonalú, egyedülállóan parfümös, gyümölcsös termékeiről ismert Márton és Lányai pálinkaházzal közösen egy új sorozattal jelentkeztünk, amely évről évre a márka aranyérmes pálinkáit tartalmazza. A sorozat világszerte talán az első évjáratozott pálinkacsalád. A párlatokat 50%-os alkoholtartalommal palackozzák, hogy az aranyat érő termékcsalád ezzel is megkülönböztesse magát a márka klasszikus termékeitől. A GOLD50 sorozat limitált példányszámban, nagyvárosonként mindössze egy-egy kiemelt kereskedelmi egységben vásárolható meg.
Tényeken alapuló csomagolás designt szeretnél termékednek?
Keress minket és egyeztessünk egy ingyenes konzultációs alkalmat.
02 A projekt
Csomagolásdesign – márkastratégia – márkabevezetés
Hazánk talán legelismertebb pálinka márkája számára terveztük meg a márkastratégiát a a Gold50 fantázianevű top prémium kategóriás, évjáratos termékcsaládot köré, majd dolgoztunk a csomagolásdesign kialakításán és a márkabevezetés folyamatán.
HUB ügynökségként legnagyobb előnyünk és szabadságunk, hogy minden ügyfelünk számára perszonalizált csapatot tudunk kialakítani az évek során kialakított poolunkból. Ez a Gold50 esetében sem volt másképp, így a projekt a csapat kialakításával, briefelésével és ütemezésével kezdődött.
Hogy tények mentén legyen megalkotva a márkastratégia megvizsgáltuk a hazai piacot – a versenytárs termékek csomagolását, árazását, üzeneteit, stb – és megnéztük a nemzetközi példákat – lehetőségeket is, hogy a trendeket előrevetítsük. Utánajártunk a pálinkafogyasztási szokásoknak és azoknak az attribútumoknak, melyek értéket, vagy lehetőséget jelentenek a csomagolás és a kommunikációs koncepció kialakításakor.
Az összegyűjtött hard tények és soft hipotézisek alapján kialakítottuk a tervkoncepciót, melynek mentén új márkaalapokat, új márkaélményt teremtettünk a tervezett márkának.
Megalkottuk a bevezetendő prémium termék nevét, elkészítettük az új márka brandbookját, melynek mentén megterveztük az új márka arculatát, a márkaarculati elemeket és mindezeket implementáltuk a csomagolásdesign során. Több palack verzióból segítettünk kiválasztani a megfelelőt, előkészítettük a címke terveket, majd a bekért mintaelemek mentén kiválasztottuk a legmegfelelőbb papír, stanc és prég mintákat összevetve azok költségeit, vizsgálva a gyakorlati palackozhatóságot. A döntés mentén finalizáltuk és leadtunk a nyomdai címke terveket, felügyeltük a nyomdaindulást és részt vettünk a palackozás indításán is.
Feladatunk itt nem állt meg, hiszen a márkabevezetés kommunikációs kampányát – eseményét és az állandó social media kommunikációt is csapatunk végezte. Feladatunk volt a POS-ek, sales toolok és kiadványok, valamint a kiállítási stand tervezése is.
A megvalósult termékek és a guidebook mentén elkészítettük a termék és image fotókat, videot forgattunk Márton Jánossal a Gold50 apropója mentén, valamint irányítottuk a webdesignerek, szövegírók majd a webfejlesztők munkáját.
KAPCSOLAT Beszéljünk KAPCSOLAT Beszéljünk KAPCSOLAT Beszéljünk KAPCSOLAT Beszéljünk KAPCSOLAT Beszéljünk KAPCSOLAT Beszéljünk
Régóta szerettünk volna a fogyasztók számára egy külön termékcsalád keretében elérhetővé tenni azt a csúcsminőséget, amellyel a hazai és nemzetközi versenyeken csak a szűk szakmai közönség találkozhat.”
– MÁRTON JÁNOS
Üzleti célokat szolgáló csomagolásdesign -t szeretnél termékednek?
Keress minket és egyeztessünk egy ingyenes konzultációs alkalmat.
Díjnyertes pálinkákra termékcsaládot alapozni magas fokú szakmai bátorságot feltételez, ám a Márton és Lányai pálinkaház rendelkezik azzal a tudással, ami előrevetíti az elkövetkező évek aranyérmeit.”
– BORBÁTH GABRIELLA pálinkaszakértő
03 Anyaghasználat
Az ornamentikus minimalizmus
Az aranyérmes párlat exkluzivitását kiemelve, a csomagolásdesign során a megrendelővel közösen egy különleges üveget választottunk, melynek szögletes formája rengeteg lehetőséget rejt a termék csomagolásának kialakításában.
Az ügyféllel egyetértésben több címke elrendezés és design prototípus mérlegelését követően a front felületet aktivizáltuk. A csomagolásdesign úgy került kialakításra, hogy a Márton és Lányai pálinkák ornamentikus grafikai elemeit megtartva egy teljesen új, a hazai pálinkák közül erősen kitűnő, prémium megjelenést kapjon az aranyérmes pálinkáit rejtő palack, ezért egy anyagában fekete textúrás papírt, azzal kontrasztos prémium – és az aranyérmes pálinkákra visszacsatoló – arany préget, valamint az ornamentikus elemeket csak „titkon felfedő” formalakk használata mellett döntöttünk.
Üzleti célokat szolgáló csomagolásdesign -t szeretnél termékednek?
Keress minket és egyeztessünk egy ingyenes konzultációs alkalmat.
04 Kommunikáció
Az ornamentikus minimalizmus
A csomagolásdesign -t úgy terveztük, hogy a Márton és Lányai pálinkák alap arculati elemeinek megtartásával teljesen új, a hazai pálinkák közül erősen kitűnő megjelenést kapjon a márka aranyérmes pálinkáit rejtő palack.
Az aranyérmes párlat exkluzivitását kiemelve, a megrendelővel közösen egy különleges üveget választottunk, ami a letisztult design és a finom papírhasználat, valamint az elegáns színkombináció révén a termék magas minőségét hivatott jelképezni. A csomagolásdesign prémium jegyeit és az aranyérmes pálinkákra történő visszacsatolást a címke fő megjelenését adó arany prég, a matt fekete textúrás papír és a formalakk kombinációja adta.
A címkére a hazai kultúra és pálinka hagyomány kifejezéseképp olyan ornamentikus mintát rajzoltunk, amely domború formalakkal került a fekete, textúrás papírra. Az ornamentika és a formalakk remekül ellensúlyozza egymást.
Üzleti célokat szolgáló csomagolásdesign -t szeretnél termékednek?
Keress minket és egyeztessünk egy ingyenes konzultációs alkalmat.
Üzleti célokat szolgáló csomagolásdesign -t szeretnél termékednek?
Keress minket és egyeztessünk egy ingyenes konzultációs alkalmat.
CSOMAGOLÁSDESIGN
projektjeink
Üzleti célokat szolgáló csomagolásdesign -t szeretnél termékednek?
Keress minket és egyeztessünk egy ingyenes konzultációs alkalmat.
Tudtad,
hogy a terméked csomagolás designja legalább annyira fontos, mint maga a termék?
A jó csomagolás a tényekre alapozott design és a funkció kombinációja. A tényekre alapozott koncepció, az innovatív és egyedi megjelenés felkelti a vásárlóid érdeklődését és azonnal bizalmat ébreszt a terméked iránt. Mi kutatásokkal alátámasztott tények mentén, gondosan megalkotott stratégiával fejlesztjük a csomagolásod.