01 Pálinka koktél?
Mi ez már megint?!
A Coca-Cola long drinkek népszerű koktélkoncepciók, amely különböző változataival és receptjeivel létezik szerte a világon. Ilyen például a Cuba Libre, ami rumot, Coca-Cola-t és lime levét tartalmaz, vagy a Jack & Coke, ami már konkrétan önálló márkaként funkcionál.
Az ilyen long drinkek ízlés, trend és régió szerint változhatnak, és az alkoholfogyasztók különböző preferenciái alapján alkothatók meg.
A Coca-Cola long drink koncepciója, viszont üzleti szempontból is igen vonzó, több okból is:
Népszerűség: A Coca-Cola üdítő és a Coca-Cola HBC. alkoholos portfóliója világszerte ismert és népszerű, szilárd piaci jelenléttel.
Egyszerűség: A long drink elkészítése viszonylag egyszerű. Az alapanyagok, mint a Coca-Cola üdítői és a Coca-Cola HBC. alkoholos portfóliója, egy azon cégtől, igen könnyen beszerezhetők és könnyen mixelhetők. Ez lehetővé teszi a vendéglátóhelyek számára, hogy gyorsan és hatékonyan kiszolgálják a vendégeket.
Upsell: A portfólióban szereplő alkoholos és üdítő márkák egyszerre, egy pohárban történő értékesítése upsell hatással bír.
Variabilitás: A Coca-Cola long drink koncepciója lehetőséget nyújt a kreativitásra és a választék bővítésére. Különböző alkoholos italok és ízesítések kombinálhatók a long drinkek elkészítéséhez, így az üzletek széles itallapot kínálhatnak.
Kilépés a kategóriából: A röviditalok neve is utal arra, hogy egyszerűen, önmagukban szokás fogyasztani azokat, ám a long-drink koncepció és annak erős kommunikációja segített abban, hogy ezen kategória egyes márkái megnyíljanak és új utakat, fogyasztási szokásokat kínáljanak. Manapság whiskey-t a fiatalok előbb fogyasztanak Jack & Coke verzióban, mint önmagában.
Ezen célok összességét céloztuk meg a Rézangyal és CCHBC márkákal közösen, mikor a a márka többszörösen díjnyertes barista munkatársa egy igen egyszerűen elkészíthető long-drink koktélkoncepciót talált ki. Mi ennek a koncepciónak készítettünk KeyVisual-t, majd különböző megvalósulási eszközöket.