01 A kategória
Alkoholmentes párlat?
Ugyan hazánkban az alkoholmentes sör már jó ideje reneszánszát éli, az alkoholt nem tartalmazó koktélalapanyagok egyelőre kevésbé lopták be magukat a köztudatba. 2019 augusztusában Magyarországra is megérkezett a Fluére alkoholmentes párlat – a józansághoz meggyőződésből vagy egészségügyi okokból ragaszkodó, esetleg azt kényszerből választók legnagyobb örömére.
Az úgynevezett mocktailok alkoholmentes italkompozíciók azoknak, akik az alkoholos koktélok ízélményére vágynak, de vagy nem szeretik az alkoholt, vagy éppen nem tehetik meg, hogy alkoholt fogyasszanak. A mocktailok fő összetevői az alkoholmentes párlatok, amelyek egyre nagyobb népszerűségnek örvendenek szerte a világban. Hogy ezeket mi különbözteti meg az üdítőktől? Elsődlegesen sajátos előállítási módjuk, a desztillálás: ennek köszönhetően az egyéb alkoholmentes italoktól teljesen eltérő, összetett az ízviláguk, ami inkább a röviditalokra emlékeztet. Így azok is élvezhetik a finom, fűszeres italok – például a gin – ízét, akik nem kívánnak alkoholt fogyasztani.
02 A márka
Igen, egy alkoholmentes párlat!
A Fluére-ben a boróka, a levendula, a koriander és a citrusok alkotnak sajátos ízharmóniát, ami kiválóan helyettesíti a gin karakteres jegyeit. A Fluére-t egy olyan, rendkívül összetett, nagy szakértelmet igénylő, innovatív gyártási eljárás teszi egyedivé, ami leginkább a parfümök lepárlásához hasonlít. Egy rézüstben külön-külön desztillálják az összetevőket, az illóolajokat késztermékké alakítják, majd a házasítás technikájával alkotják meg a tökéletes, végleges ízt, kiegyensúlyozva az egyes ízjegyeket.
A Fluére-ből tökéletes „gin-tonik” készülhet – természetesen a gin alkoholtartalma nélkül. A fűszeres ital egyéb keserű és édes koktéloknak is remek hozzávalója lehet, nem véletlenül nyerte el már a bartenderek tetszését világszerte.
„A Fluére egy prémium minőséget képviselő alkoholmentes párlat, amely különleges ízkarakterén túl az elegáns, kifinomult megjelenésű üvegéről is felismerhető.”
– HAÁSZ DÖMÖTÖR
03 A feladat
Igen szűk budget mellett volt szükséges olyan piacrajutási koncepciót alkotni és eszköztárat létrehozni, mely segíti a sales csapatot a HoReCa disztribúció kialakításában, felkelti és ösztönzi a bartendereket az esetleg még általuk sem ismert kategória kipróbálására, valamint felkelti és fenntartja a fogyasztók érdeklődését is.
04.1 A megoldás
Az első láb
A „Perfect serve” kit
A Fluére-hez meghatározott signature koktélok olyan fűszereket tartalmaznak, amelyek bár könnyen elérhetőek, mégsem minden esetben találhatóak meg a mainstream HoReCa egységek koktélpultjaiban. A megvalósult koncepciónk, egy olyan egyszerű, ámde mégis prémium, fűszer és dekorációs csomag összeállítása volt, amelynek célja, hogy az italban lévő íz és illatanyagokat felerősítse, kipróbálásra – kísérletezésre buzdítsa a bartendereket, valamint az általunk meghatározott módon segítse a tökéletes felszolgálást a dekorációs eszközökkel.
04.2 A megoldás
A második láb
A prémium italkönyv
Célunk volt egy olyan különleges itallap létrehozása, amely a „perfect serve” koncepciónk végeredményét, tehát a vendégek által rendelhető signature italokat mutatja be oly módon, amely közvetíti a márka által képviselt luxus életérzést és kifinomult ízlésvilágot.
A márka nagykövetével közösen elkészítettük az italokat, befotóztuk azokat, majd rajzolt ikonokkal, 3D formalakkal, dombornyomással és prégeléssel, valamint kemény borítóval ellátott italkönyvben – mocktailbookban öntöttük formába.
04.3 A megoldás
A harmadik láb
A backbar display
A display a láthatóságot növeli, ehhez a márka arculatához illő arany és márvány hatású elemekből dolgozva alakítottuk ki a letisztult display kollekciónkat, amely mind a HoReCa egységek polcain, mind az egyes márkakitelepüléseken segítette a láthatóság növelésének és a prémium pozicionálás kívánalmait.